woensdag 1 februari 2012

Winter !

We hebben er lang op moeten wachten, maar eindelijk is het dan toch nog winter geworden ! En laat het wat mij betreft nog maar even duren zoals het nu bezig is : koud en droog !

De vorige week werd er praktisch niks gefietst vanwege een citytrip naar Budapest (waar beduidend minder fietsers rondreden dan afgelopen oktober, maar toch nog 1 dappere ligfietser tussen het autogeweld zien rijden!). Dat moet deze week dan toch even rechtgezet worden. De melk en het brood waren op, een prima excuus om de grens over te fietsen naar de Jumbo. En omdat de Strada al zolang had stilgestaan, uiteraard niet de kortste weg genomen.

Vooraan liggen 2 spliksplinternieuwe Schwalbe Big Apples (2 x 2.00) en achteraan nog steeds de Schwalbe Furious Fred (26 x 2.25). Met antileklinten rij ik momenteel niet meer, dat gaat voor geen meter vooruit. De achterband staat wat minder hard dan normaal (rond de 3 bar), eens kijken hoe lekvrij dat blijft rijden. Kwa snelheid merk ik in elk geval weinig verschil, maar tijdens de winter rij ik zowieso al minder snel dan tijdens de zomer (net zoals de meeste fietsers, lijkt me).

Er staat sinds afgelopen nacht een guur windje, dus had ik voor alle zekerheid toch maar een lange loopbroek over mijn fietsbroek aangedaan. Dat fietst iets minder fijn, maar vooral langs open vlaktes met zijwind was het toch  aangenamer om iets rond de benen te hebben. Voor de rest wintermuts met skibril op, dat bleek weer prima te gaan. In totaal 2,5 uur weggeweest en ik had alleen maar een klein beetje last van koude tenen, maar meer ook niet. Lekker winterritje !

Geen opmerkingen: