maandag 20 februari 2012

Lek nr 4

Ondanks dat we gister alle seizoenen kwa weer hebben gehad, wilde ik gister toch een stukje gaan fietsen met de Strada. Omdat ik geen zin had om een helm op te zetten en het te koud was om zonder hoofddeksel te rijden, maar een wintermuts opgezet en om die reden het jaagpad op gereden. Er ligt flink wat rommel op het jaagpad (steentjes en takjes), maar dat is eigen aan het seizoen, zullen we maar denken. Het gedeelte tussen de N118 en de N139 wordt momenteel gebruikt voor opslag van grond en daar is de toestand veel erger. Op de grasberm naast het jaagpad liggen hopen aarde en die komen er uiteraard niet vanzelf, maar worden door vrachtwagens aangebracht. Met het gevolg dat het jaagpad onder de modder en -wat nog veel erger is- vol met kleine steentjes ligt. Nog geen 5 minuten nadat ik dit gedeelte was gepasseerd, hoorde ik dat de achterband ineens harder begon te zoemen en wist ik al hoe laat het was : lekke band. Klein gaatje op de rand van het loopvlak. Gelukkig scheen de zon en was het droog, dus was de binnenband in een mum van tijd geplakt. Uiteraard wel via een andere weg terug naar huis gereden.

Ik zit al een tijdje te wachten op een dikke Big Apple (26 x 2.35 versie 2012) voor achteraan, maar die is nog steeds niet geleverd. Die zou iets lekbestendiger moeten zijn dan de Furious Fred waarmee ik nu rij ....

2 opmerkingen:

Corn-Dolly zei

Ik heb de indruk dat het nu niet uitmaakt met welke band je fietst onder deze omstandigheden. Als ik zo een rondje langs diverse blogs...uh...fietst...dan merk ik dat het schering en inslag is met lekke banden de afgelopen week. Ik had de PM's 2x lek binnen 50 km na elkaar.

Wim zei

Even heel hard "afkloppen", maar ik heb echt bijna nooit lekke banden. onder mijn ww-fiets liggen van de hele mooie gladde Kojaks. Die veel mensen ongeschikt vinden voor de winter........;)....ik fiets er heerlijk mee door de sneeuw en op gladde wegen. Nou heb ik natuurlijk maar 1 spoor en weegt mijn fiets ruim minder dan de helft van een VM...misschien dat dat nog iets uitmaakt.