vrijdag 20 juni 2014

Wonderband ?

Afgelopen jaar met veel tromgeluid aangekondigd, was ik al bijna vergeten dat ik hem nog in bestelling had bij mijn fietsenmaker : de Marathon Almotion. In het laatste nummer van de Vogelvrije Fietser stond er een (eerder negatief) testberichtje en toen had ik iets van : "Hee, zou die nu nóg niet binnen zijn ?" Even gebeld en jawel hoor : die was op voorraad en leverbaar.

Vandaag dan de band opgehaald en meteen achterop de Strada gelegd. Iets minder dik en een paar 100 grs zwaarder dan de Geax Tattoo Light waar ik nu al maanden -naar volle tevredenheid overigens- mee rij. En ik ben eens benieuwd. 30% minder rolweerstand, zoals aangekondigd, lijkt me sterk. Misschien dat ik niet eens verschil merk met de Geax Tattoo Light (die écht wel héél erg licht loopt). Maar langs de andere kant : als je zoveel minder rolweerstand kunt verkrijgen door alleen maar van band te veranderen ....

Volgende week zaterdag vertrek ik op een (korte) fietsvakantie met de Strada, dat zal meteen een goeie test zijn. Tot dan zal er alleen maar woon/werk verkeer mee gereden worden, dus dat telt niet echt. Ik ben eens benieuwd ....

3 opmerkingen:

Wim zei

Ik heb deze band ook.

Past net (niet) in de wielkast van een XS. In scherp genomen bochten loopt de band aan. Toch net 5mm te breed dus :(

Ik heb zojuist een Marathon Racer 47-559 besteld. De 40-559 heb ik onder mijn Roeifiets en die band bevalt erg goed.

Ik heb trouwens niet echt kunnen merken dat de Almotion nou zoveel sneller is dan de Supreme die ik er daarvoor onder had liggen. Die was 50mm en die liep tenminste niet aan ;)

Wim zei

Mocht de Almotion je goed bevallen, dan heb ik een nog zo goed als nieuwe in de aanbieding :)

De Racer ligt nu onder de XS en die loopt niet aan.

stradaatje zei

Wim, nog niet veel km's mee gedaan, maar eerste indruk is niet slecht. Zaterdag vertrek ik voor een weekje fietsvakantie, dan zal ik wel wat meer ervaring opdoen.
Eerste indruk is niet slecht, al loopt de Geax Tattoo Light die ik normaal achterop heb liggen, merkbaar lichter ...