woensdag 11 juni 2014

Compact mini-vizier

Dankzij het AZUB stoeltje zit ik nu wat dieper in de Strada, waardoor de voordelen van het mini-vizier nog beter worden benut. Vooral bij woon/werkverkeer heb ik nu gelukkig geen last meer van die vervelende vliegjes in m'n gezicht (want het lijkt wel of die express op velomobiel-gezichtshoogte zwermen). Het enige nadeel van het vizier vond ik de lengte bij het opbergen, dan is het zo'n onhandig lange flap. Je kan die ook niet onbeschermd wegstoppen, want dan komt-ie vol krassen te staan en wordt-ie onbruikbaar. 

Ik wilde iets compacters, met min of meer dezelfde voordelen -zonder de nadelen. Voordat ik begon te verknippen, had ik al eens halve gaten voor de spiegels uit het mini-vizier geknipt. Toen ik het mini-vizier daarna terugplaatste, viel die slap naar achteren tussen de spiegels en de zijkant van het instapgat. Alleen het stuk tussen de 2 spiegels bleef netjes rechtop en deed z'n ding. Daarom maar de 2 uiteindes voorbij de spiegels weggeknipt en de overschot bovenaan afgerond afgeknipt. Zat ik alleen nog met het probleem van de bevestiging : door het afknippen van de uiteinden, zat het schermpje alleen nog bovenaan in het midden vast. Maar dat blijkt voldoende : de uiteinden komen beneden net tot tegen de voet van de spiegelarmen (er net voorbij dus) en blijven daar netjes zitten. Ook staat het mooi lichtjes achterover, tijdens het rijden geeft het schermpje geen krimp. En het is zo weggestopt in een kleine (hand)doek, prima toch ?

 

Geen opmerkingen: