maandag 1 maart 2010

Storm !

Gisteravond heb ik nog zitten twijfelen : wel of niet met de Strada gaan werken ? De straat lag al vol takken, maar omdat was aangekondigd dat de wind tegen de avond zou gaan liggen, toch maar de knoop doorgehakt en met de Strada vertrokken. Op het jaagpad richting Turnhout lagen een hoop kleine takken, af en toe een grote maar daar kon zonder problemen omheen geslalomd worden. Verder zonder noemenswaardige problemen op het werk aangekomen. Afgelopen nacht is het nog wel blijven waaien, maar toch niet meer met die kracht van gisteren overdag.

Vanmorgen vroeg : mee dat ik op het werk de poort uitreed, voelde ik al dat de linker voorband platter stond. Rijden ging wel, maar ik moest wel flink tegensturen. Het was op dat moment aan het regenen en omdat ik geen zin had om terug te draaien of langs de kant in de regen te gaan vervangen, toch maar doorgereden. Aangekomen op het jaagpad moest ik een eerste keer bijpompen. Toen ik weer instapte, kwamen er 2 fietsers uit de richting Ravels aangereden die me vertelden dat er 3 bomen over het jaagpad lagen, waar ik niet omheen zou kunnen. Hen natuurlijk bedankt, maar toch nog een stukje verder gereden tot aan de voetgangersbrug van de Laguitstraat. Via deze straat naar de N119 gehobbeld en zo naar het Bels Lijntje, in de hoop dat daarop ook geen bomen zouden liggen. Die lagen er gelukkig niet, maar wel flink wat takken, en nog niet zo'n dunne ook ! Aanvankelijk dacht ik dat over bepaalde exemplaren mits aangepaste snelheid (lees : stapvoets) wel te rijden was, maar nadat ik bij de 2e tak bijna op m'n zij lag, ben ik toch maar elke keer uitgestapt. Echt opschieten doet dat natuurlijk niet en het feit dat dat weer net allemaal moet gebeuren na een nachtshift maakt het uiteraard ook redelijk nefast voor de feestvreugde. Omdat ik een stuk moest omrijden en in totaal de voorband 4 keer moest bijpompen, was ik 20 minuten later thuis dan gewoonlijk. 

Vanmiddag de binnenband eruitgehaald en een klein gaatje in het loopvlak gevonden (nee, er was deze keer niks mis met het ventiel!). De buitenband vertoonde niks opvallends, het velglint bleek al gescheurd te zijn thv het ventielgat. Dat wordt dus ook vervangen ...
Ach ja, wat zou een mens toch anders moeten ;-

Geen opmerkingen: