zaterdag 10 oktober 2009

Mijn Strada

Vandaag is het eindelijk zover : als ik straks thuis zal komen van het werk, staat daar mijn nieuwe velomobiel op mij te wachten (jawel : aan huis geleverd ! -met dank aan Jonathan A) ! Na jaren met een Alleweder te hebben gereden, zal ik vanaf volgende week met een spiksplinternieuwe Strada rondrijden ! Joehoe !!!

Omdat ik als eigenaar natuurlijk nog zelf moest gaan passen in mijn nieuwe velomobiel, ben ik gisterenmiddag met de motor op -en neer naar Dronten gereden. Daar stond een maagdelijk en verblindend witte Strada mij op te wachten. Natuurlijk meteen gaan kijken hoe ze het ICE stoeltje erin hadden gemonteerd en zoals je mag verwachten van Velomobiel.nl was dat uitstekend gedaan. Ik was een beetje bang dat de beugels onderaan de zit wat in de weg zouden zitten en het daardoor niet diep genoeg gemonteerd kon worden, maar het stoeltje zat zo laag dat het toch nog omhoog moest. Daarna moest de trapas nog wat naar voren en toen was het tijd voor een testritje. Verder dan snel (nou ja, niet écht snel, eerder "voorzichtig") een keer rond de blok ben ik niet geweest, dus een echte rij-impressie heb ik nog niet. Wel viel mij op dat de besturing stukken lichter was dan die van de Alleweder.

Het in -en uitstappen was iets lastiger omdat het instapgat flink wat kleiner is dan die van de Alleweder. De onderkant van de rand is in elk geval vrij scherp, want bij één van de keren uitstappen schuurde ik er met de bovenkant van mijn scheenbeen tegen en zat ik er al meteen door. Dat zal waarschijnlijk wel een kwestie van wennen zijn, maar toch ...

Vandaag breng ik hem na het werk naar de firma die hem gaat bestickeren. Die daan er dan maandag aan beginnen, nadat ik ben langsgeweest om de laatste details te bespreken.

Jan zet voor de 3e keer het zitje wat hoger ....

10 opmerkingen:

marcel beekmans zei

gefeliciteerd kerel!! wees er zuing op!

gr marcel,

stradavier zei

veel success met strada 3! Ben benieuwd naar je bestickering!

Gr, Jaap - kan strada 4 vrijdag ophalen - L.

Anoniem zei

bas?

Jan mss

stradaatje zei

Oeps, ik dacht echt dat-ie Bas heette ! Meteen maar even rechtgezet ....

Quemo zei

Gefeliciteerd met je nieuwe fiets.
Ik ben benieuwd naar wat foto's van je ICE-zitting. Is hij ook opklapbaar?

stradaatje zei

Het zitje is niet opklapbaar (nou ja, eiglijk een héél klein beetje), maar dat wist ik van tevoren. Ik vind het belangrijker dat ik lekker zit dan dat het zitje helemaal naar voren kan worden geklapt. Fotoos volgen binnenkort ....

jean zei

heel veel gelukkige kilometers gewenst !

p.s.1 : de blauwe is voor mij bestemd
p.s.2 : Roermond - 't Hasseltse ?

Teun Geeroms zei

Mooimooi! Proficiat Tihamér

Silverado zei

Ik las dat je wat problemen had met het opbergen van de schuim deksel.
Ikzelf ben 195cm en in mijn Mango had ik ook dat probleem, nu heb ik aan de onderkant ( van de motorkap ) klitten band geplakt ter hoogte van de punten door nu over de punten het contra klittenband te plakken kun je de punten stijf tegen de body plakken zodat je knieen niet tegen de deksel komen.
Het is tevens makkelijk en snel los en vast te maken
Werkt voor mij in ieder geval heel goed.

Groet,
Marcel-Low Rider-Tisseur

mlwtisseur@ziggo.nl

stradaatje zei

Bedankt Marcel, ik zal eens kijken of dat een oplossing is. Vervorm het deksel niet als je die zo in de motorkap vastklit ?