maandag 12 oktober 2009

Eerste rit

Vanmorgen ben ik met de Strada naar Arendonk gereden, naar de firma B-Sign die hem zullen bestickeren. Het was maar amper een half uurtje rijden, maar nu heb ik toch al wat eerste indrukken.

Zoals ik in Dronten had gemerkt stuurt de Strada merkbaar lichter dan de Alleweder. Dat maakt ook dat-ie wat zenuwachtiger is. Hiermee bedoel ik dat ik bij de Alleweder tijdens het trappen nooit de voorkant heen -en weer zag bewegen, maar bij de Strada nu dus wel. Dat zou aan mijn rijstijl kunnen liggen, maar ik denk dat die na al die jaren trappen wel min of meer gevormd is. Misschien is het slechts een kwestie van aanpassen, dat zal zichzelf wel uitwijzen ....

Uiteraard is de Strada ook wat sneller; met dezelfde inspanning waarmee ik met de Alleweder aan 30km/u op de teller trapte, heb ik nu iets van een 33 - 34km/u op de teller staan. Echt vol ben ik nog niet gegaan, daarvoor staat de trapas nog niet exact genoeg afgesteld, maar de Strada is dus echt wel merkbaar sneller. Daar zal niet alleen het gewicht voor iets tussenzitten, maar waarschijnlijk ook de aandrijving (naafversnelling versus pion + derailleur).

Wat ook wennen zal zijn, is het op -en afschakelen. Bij de Alleweder moest je "gas geven" om op te schakelen, bij de Strada is het net andersom. Dat restulteerde vanmorgen een paar keer in verkeerd schakelen, maar ik twijfel er niet aan dat dat snel zal wennen.

Een paar dingen moeten nog worden aangepast :

- de trapas moet nog wat meer naar voren
- het stoeltje moet achteraan terug wat zakken
- de schuimblokken thv de schouders moeten naar voren
- er moeten DRINGEND spiegels op !!!!

Morgennamiddag mag ik de Strada al gaan ophalen en kunnen we wat fotoos trekken -en km's maken natuurlijk !