zondag 8 maart 2015

Voorjaar !

Nu er eindelijk droge dagen zijn aangekondigd, loont het de moeite van de Strada eens schoon te maken. Een witte velomobiel valt misschien wel op, maar lang wit blijft die er niet uitzien als het regent. Gisteren de fiets nog eens een goeie schoonmaakbeurt gegeven en nu ziet hij er weer als nieuw uit ! Ook meteen de eerste rit zonder schuimdeksel gemaakt dit jaar, met het mini-vizier was dat prima te doen.

Wat mij bij de schoonmaak wél opviel, is dat op beide plaatsen waar de veerpoot de body inkomt, er roeststrepen naar beneden liepen : 


Ik dacht dat er bij de veerpoten zowel onder als boven een rubberring is geplaatst om de body wat te bechermen, maar ik kan me vergissen (ik ben helemaal geen knutselaar en zal mijn veerpoten alleen maar verwijderen als het écht nodig is -en dat is totnogtoe nog niet gebeurd). Ik merk geen verandering kwa vering, dus ik veronderstel dat alles nog naar behoren werkt.

3 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Die roeststrepen bewijzen in elk geval dat er water vanuit de wielkast langs de bout heeft kunnen komen.
De kans is groot dat de onderste rubber ring er niet meer is of gescheurd is.
Als alles OK is mag er onder geen voorwaarde water langs de bout kunnen komen.

stradaatje zei

Kun je dat controleren zonder de veerpoot eruit te halen of niet ?

Willem zei

Dat roestwaterspoor is niet goed, even de veerpoot lossneden en beide rubbers vervangen. Ik zou meteen de veerpoten even goed smeren