Vorige week had ik bij Wim S. een Geax Tattoo Light (achter)band besteld. Niet omdat ik al een nieuwe achterband nodig heb, maar gewoon, uit nieuwsgierigheid. Voor het geld moest ik het niet laten, veel achterbanden koop je vandaag de dag niet meer voor 12,5 euro. Enig probleempje bij bestellingen in Nederland zijn de verzendkosten : voor een bandje van 12,5€ zou ik bijna 17€ verzendingskosten moeten betalen. Zó gek ben ik nou ook weer niet, gelukkig mocht ik het bandje naar Toni C. laten sturen, dat scheelt alweer de helft.
Vandaag dus naar Rijen, om de band op te halen. Het regende en waaide al de hele dag, dus ook toen ik rond half vijf in de Strada stapte. Nu alle sneeuw en ijsprut is verdwenen, kon ik weer gewoon via het Bels Lijntje naar Tilburg en zat ik zo op de Bredaseweg. Daar was het flink druk op de baan, de wagens die stapvoets stonden aan te schuiven, reed ik grinnikend voorbij.
Eenmaal in Rijen moet ik Toni opbellen omdat ik een straatje heb gemist. Als ik na dat telefoontje onpieuw een straatje mis, bel ik hem opnieuw op en zegt Toni dat ik linksomkeer moet maken en dat hij wel naar mij komt. In de regen zie ik enkele minuten later Toni aan komen stappen met een doos onder z'n arm. Nadat Toni me heeft gewezen waar hij woont, probeer ik de doos open te scheuren, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er zit zoveel tape omheen, dat ik mijn tanden moet gebruiken om aan de inhoud te kunnen. De band frommel ik snel in de Strada, Toni is bereid om het karton mee terug naar huis te nemen.
Met flinke wind tegen rij ik even later terug naar huis. Wanneer ik bijna in Alphen ben, merk ik ineens dat m'n koplamp minder licht geeft. Hoe lang was het ook alweer geleden dat ik de batterij nog had opgeladen ? Ik kan het me niet meer herinneren, maar het is dringend nodig. Ik schakel meteen over op de ledstrips vooraan en hoop dat ik het haal tot thuis. Claxonneren lukt niet meer en ook de koplamp gebruiken lukt niet meer : als ik het knopje indruk om er tegenliggers mee te waarschuwen, gaat alle verlichting uit. Shit, de batterij is écht op .... Nog voordat ik in Baarle-Nassau ben, merk ik dat de achterkant bij bochten begint te zwalpen. Verdorie, toch geen lekke band ? Als ik even later bij het oversteken van een baan over 2 gootjes moet, voel ik duidelijk dat de achterband aan het leeglopen is. Het regent flink en ik ben moe van het tegenwinds trappen, zin om een andere binnenband te gaan steken heb ik al helemaal niet. Als ik het nou maar haal tot thuis .... Tegen amper 20 km/u ben ik uiteindelijk alsnog thuisgeraakt. De batterij heb ik meteen aan de lader gehangen, de achterband wordt iets voor morgen. Dit is inmiddels al de 2e lek in m'n Sammy Slick sinds ik die er zo'n goeie 1.100km geleden heb opgelegd, dat is dus duidelijk niet de bedoeling ! Eens bekijken wat we ermee gaan doen : ofwel opnieuw de Perfect Moirée achteraan, ofwel anti-leklint in de Sammy Slick.
En de nieuwe Geax band ? Die blijft lekker liggen tot na de winter !
Draagvlak voor meer doden?
2 dagen geleden
2 opmerkingen:
Dat klaagt al na 2 lekken in 1100 kilometer? Ik heb het vorig jaar 'beter' gedaan met een Furious Fred zonder antileklaag :D
Maar nu de variant met antileklaag, die doet het niet veel beter. Inmiddels ook al 4 lekken te pakken.
Gripbandjes zijn erg leuk maar toch minder voor op de weg blijkbaar.
Tja, tegen een kampioen zoals jij kan ik natuurlijk niet op ;-)
Ik ga wss opnieuw de Perfect Moirée terug monteren. Daarmee heb ik totnogtoe maar 1 of 2 lekken gehad op 8.500km, vind ik een iets betere verhouding. Zolang er geen sneeuw ligt ....
Een reactie posten