woensdag 19 januari 2011

1e mijlpaaltje ....

Vandaag tijdens het fietsen de eerste 10.000 km op de teller gehaald. Ik heb de Strada nu iets meer dan een jaar, dus dan mag dat zo onderhand ook wel. Ik ben nog steeds dik tevreden over m'n velomobiel, hij (zij ?) is in elk geval  stukken onderhoudsvriendelijker dan de Alleweder. Zo rij ik nog steeds met m'n eerste set bandjes vooraan. Die beginnen nu wel hun beste tijd gehad te hebben, maar de opvolgers zijn inmiddels in Dronten besteld. Dat worden opnieuw de 47mm Perfect MoirĂ©es, wat mij betreft de meest ideale velomobielband : comfortabel en zo goed als lekvrij. Dat ze ook nog een lage rolweerstand hebben, is uiteraard lekker meegenomen.


Ook is het inmiddels al bijna 3.000 km geleden dat ik de ketting nog eens heb schoongemaakt en gesmeerd, dat moet dus ook nodig gebeuren. Zodra mijn bestelling uit Dronten is gearriveerd, zal ik er eens aan beginnen.


Update : vandaag (donderdag) was het pakketje uit Dronten er. Het oude kettingwieltje bleek inderdaad z'n beste tijd te hebben gehad : het rubber ringetje in het midden was zo goed als volledig verdwenen en was al bezig met uit elkaar te vallen. Ook had de ketting in het kusntstof van het wieltje zelf de nodige uitsparingen gesleten, zoals je op de foto duidelijk kan zien : 


Het nieuwe kettingwieltje van Alligt heeft een kunststof tandwieltje in het midden met daarnaast 2 rubber ringen. Ook blijkt het een paar mm groter in doorsnee te zijn dan het oude, maar de ketting loopt na installatie nergens tegenaan. Als alles goed is, kan ik weer een tijdje zorgeloos fietsen. 

Geen opmerkingen: