dinsdag 14 december 2010

Winterritje

Vandaag had ik een dagje verlof en aangezien het vandaag droog zou blijven, vanmiddag de Strada nog eens uit de garage gehaald om een tochtje te fietsen. Buitentemperatuur was -2° met een milde bries toen ik vertrok, dus toch maar schermpje nr 4 gemonteerd. Lang heeft dat er niet op gezeten, want het tochtte zo erg binnenin de body dat het koud was om in korte broek te blijven rijden. Ik heb wel een lange fietsbroek in de Strada liggen, maar ik fiets liever in korte broek. Schermpje verwijderd en verderrijden dus maar. Voor alle zekerheid had ik ook een skibril meegenomen, maar met een muts op kon ik met mijn gewone fietsbril blijven rijden.

Hoewel het er op het eerste zicht droog uitzag, gleed de achterkant toch een paar keer weg. Vooral in de buurt van Tilburg kwam ik een paar keer bijna dwars op het fietspad terecht. Het bleef de hele rit opletten en snelheid aanpassen bij het nemen van bochten. 

Tijdens het fietsen nog wat verdergedacht over het windscherm. Paul D. had vandaag op z'n blog gepost dat-ie zijn windscherm wat heeft aangepast en ook nog een extra schermpje aan de rand van het gat van het dekje heeft bevestigd, om condensatie tegen te gaan. Dat zal bij mij niet lukken, want daarvoor zit ik te dicht bij de voorkant van het gat (er kunnen net geen 3 vingers tussen). Daar moet dus iets anders op verzonnen worden. Uiteindelijk kwam ik bij een heel ander soort van windschermpje uit. In m'n hoofd zie ik het al voor me, maar of het in praktijk ook zal werken, zal nog moeten blijken. Dat wordt iets voor de volgende dagen. 

In totaal heb ik iets van een 3 uur gefietst. Echt koud heb ik het niet gehad, al hadden mijn tenen het redelijk fris. De accu van de Strada blijkt bij deze temperaturen toch wel wat vermogen in te leveren, want de paar keer dat ik de claxon moest gebruiken, kwam er maar amper geluid uit. Gelukkig zit er ook nog een fietsbel in ;-).


Geen opmerkingen: