zaterdag 4 december 2010

Winterband

Begin deze week raakte ik met de Strada niet meer de oprit aan m'n woning op omdat het achterwiel bleef doorslippen in de sneeuw, dus de hoogste tijd om weer een winterband te leggen. Deze keer gekozen voor een Schwalbe
Sammy Slick. Begin deze week online besteld bij Futurumshop.nl en gisteravond netjes aan de deur afgeleverd. Het vervangen van de band ging vrij vlot, al was het redelijk koud bij een temperatuur van -6° in de garage. Na een weekje woonwerk met de bukfiets, kon ik gisteravond eindelijk weer met m'n Strada naar het werk rijden. Niet via mijn normale weg, want het jaagpad ligt er intussen weer als een slagveld bij. Gelukkig zijn de meeste fietspaden in de regio wel sneeuwvrij gemaakt, zodat ik gewoon via de gewone baan naar het werk kon rijden.

De band heeft geen reflectiestrip meer, maar wel zijn het merk en het type in reflecterende materie op de zijkanten geprint. Heel veel maakt dat niet uit voor het achterwiel bij een velomobiel, maar toch. Alle beetjes helpen, zullen we maar denken ....


1 opmerking:

André Elias zei

Ik had nog noppenbanden liggen van mijn mountainbike. 1 ervan heb ik nu onder de Strada gelegd en vanmorgen er een stuk mee gefietst. Almere blijkt het niet zo nauw te nemen met de fietspaden sneeuwvrij maken, maar ik heb toch een leuk rondje kunnen fietsen. Kwam 2x maar net een brug over, maar dat is genoeg he ... je hoeft de fiets niet uit.