donderdag 12 oktober 2017

Toch nog nieuwe bandjes ....

Normaal gesproken zou mijn nieuwe velomobiel begin september geleverd moeten zijn, maar de leverdatum blijft maar opschuiven (is inmiddels eind november geworden). Dus blijf ik lekker met de Strada rijden, daar is ook niks mis mee. 

Afgelopen week reed ik weer2 keer lek links (!) vooraan, ondanks de anti-lekprut die in het binnenbandje zit. Toen de buitenbandjes maar eens goed bekeken en die beginnen nu toch wel écht op te raken. Ze hebben inmiddels allebei iets meer dan 14.000km gebold, dus dat is zuinig genoeg gereden, lijkt me.

Gisteravond nog naar Dronten gebeld en vanmiddag was het pakje al aangekomen. Meteen de nieuwe bandjes er maar opgelegd, kunnen ze er weer flink wat kilometers tegen -al zal dat normaal gesproken niet meer voor mij zijn :-) 


Oud vs nieuw

2 opmerkingen:

atrikecalledquest zei

Hoi Stradaatje,

Het lijkt er op alsof alleen de rechter kant van de oude band is afgesleten, of is dit gezichtsbedrog ?
Wellicht als je de banden wisselt (zodat de binnenkant de buitenkant gaat worden en v.v.) kan je nog aardig wat kilometers maken ?

Groeten,

André.

stradaatje zei

Ja, dat zou mss nog wel kunnen, maar na 14K kan ik best met nieuwe bandjes leven :-)