donderdag 5 januari 2017

R.I.P. fietscomputertje ....

Toen ik vanmiddag met de Strada vertrok voor tochtje, viel mij meteen het blanco schermpje van de Cateye op. De Strada staat altijd in een onverwarmde garage, dus ik dacht meteen dat de batterij het had opgegeven (is voor zover ik mij kan herinneren nog altijd de eerste). Maar meteen naar de fietsenwinkel gereden voor een nieuwe, maar dat loste helaas ook niks op : ook met een nieuwe batterij erin, gaf hij geen teken van leven meer :-(


Probleem dus nu, want dat ding is al minstens 7 jaar oud en zit natuurlijk niet meer in het gamma. De nieuwe modellen passen niet in het houdertje (de Enduro 8 heeft een brede "voet", net zoals de Mity 3 en de Enduro 2) en ik heb geen zin om te zitten klooien met de draad. Heb al eens zitten zoeken op het internet, maar nieuw zijn die dus niet meer te vinden. Zal de 2e-hands sites eens moeten gaan afschuimen, vrees ik .....

5 opmerkingen:

hero zei

Hai,
Daar kan ik je wel een handje helpen. Ik heb hier nog een werkeloze enduro 8 uit mijn Quest liggen. Die heb ik vorig jaar vervangen door een gps-fietscomputer.
Je mag hem hebben. Stuur me maar een mailtje. Gegevens vind je op ligfiets.net.
Hero

Jos Fliers zei

Hier heb ik nog een Cateye velo 8 CC-VL800. Zonder houder. Ligt al jaren op een beter lot te wachten. Als het past stuur ik hem zo op. Is wel heel basic, niks trapfreqienrie etc. maar gewoon 8 functies. Gratis voor portokosten.

Maarten zei

Vraag eens bij Velomobiel.nl. De bedrade sensor van een bepaalde reeks modellen kan eenvoudig uit elkaar gehaald worden, en dan valt installatie nog best mee.

Pieter Jan zei

Heb je na het vervangen van de batterij de resetknop al ingedrukt? Ik dacht ook dat die van mij het begeven had, maar na een reset (met nieuwe batterij) bleek er toch weer wat op het scherm te komen.

stradaatje zei

@Pieter-Jan : ja, maar dat hielp ook niet.
Intussen is het computertje van Hero met de post naar mij onderweg, toch bedankt allemaal !