zondag 13 oktober 2013

Oorzaak inlekken eindelijk achterhaald ....

Nadat ik mijn Flevo Alleweder had ingeruild voor de Strada, viel mij in het begin vooral het gebruik van het dekje tegen. Mijn inziens blijft het zeiltje van de Alleweder nog steeds superieur vergeleken met eender welk dekje of kap. 
Het hield het water buiten, het was zo weggestopt/geplaatst en vooral : door de ritsen kon je perfect de "binnen"temperatuur van je fiets regelen.

Wat mij vooral stoorde aan het dekje was dat het water doorlaat bij regenbuien. Ik had met de Alleweder ook verschillende keren in plensbuien gereden, maar nooit water binnengekregen via het instapgat. Met de Strada heb ik al na een kwartiertje natte ellebogen van indruppend water als ik in de regen rij. Vanalles geprobeerd om dit tegen te gaan ( oa extra klittenband vooraan), maar niks bleek te helpen. Tot vandaag ....

Ik had al langer het vermoeden dat het water onder het dekje binnensijpelde en dan via de strip die ik op de rand van het instapgat had bevestigd naar het laagste punt liep. Vandaag was het ideaal testweer : regen, regen en nog eens regen ! De strip verwijderd en een uur of 2 gaan rijden. En warempel : droog, helemaal droog ! De rand van het instapgat onder het dekje was na 2 uur fietsen kurkdroog, de klittenbanden om het vast te houden ook .... Heel vreemd allemaal. 

In elk geval : de sierstrip (want meer dan een versiering was het eiglijk niet) is er nu uit en blijft eruit, zo rijden we voortaan ook met droge armen in de regen ;-)


 Weg ermee !

Geen opmerkingen: