dinsdag 20 december 2011

Lek nr 2

Vandaag wilde ik in de Décathlon wat spullen gaan halen. Sinds kort is er vestiging in Olen bijgekomen, wat iets dichterbij is dan Antwerpen. Grotendeels over het jaagpad gefietst, een beetje omrijden kan nooit geen kwaad en onderweg alle soorten weer over me heen gehad : zon, regen, natte sneeuw en hagel.

Net voordat ik de baan aan de brug over het kanaal in Olen wilde oprijden, stopte een SUV om me de rijbaan te laten oversteken, die me vervolgens voorbijreed, aan de kant ging staan en me tegenhield. Bleek het een man afkomstig van de Vlaanders te zijn die binnenkort ook een velomobiel gaat aanschaffen. Hij had zijn zitten op een WAW gezet, zocht er 100 km/dag woon/werk verkeer mee te gaan doen en wilde uiteraard (?) elektrische ondersteuning. Toen ik hem vroeg of hij al eens met een velomobiel had gereden, antwoordde hij van niet, wel ging hij volgende week een WAW huren. Heb de man toch maar het advies gegeven om eerst een paar verschillende modellen uit te proberen, per slot van rekening rijden niet alle velomobielen hetzelfde. Na nog een paar praktische vraagjes gesteld te hebben,  bedankte de man me vriendelijk voor m'n tijd en reed verder. Ik dus ook, maar toen ik de brug opreed, merkte ik al meteen dat de linkerband vooraan opnieuw lek was. G*dmiljaarde ... !!! Natuurlijk begon het ook weer net te regenen, maar via een steil paadje kon ik meteen onder de brug gaan staan om de band te plakken. Ik heb voor alle zekerheid nog eens gekeken, maar het is toch wel degelijk een Perfect Moirée die op de velg zit, dezelfde type band waarmee ik onlangs nog bijna....  Juist ja !

Deze keer was het een gaatje in de zijkant van de binneband, vermoedelijk heb ik onderweg iets geraakt dat door de zijwand van de buitenband is geraakt. Kwartierje later kon ik -flink uitgewaaid, want het woei verschrikkelijk onder de brug !- weer instappen. Helaas niet meer verdergereden naar de Décathlon, maar wel terug naar huis. Ik was al vrij laat vertrokken en wil nog een paar uurtjes slapen voordat ik straks de nacht opga, dus ... En dan te bedenken dat ik naar de Décathlon wilde om anti-leklint en bandenplakkertjes te gaan halen ;-)

4 opmerkingen:

Robert-Jan zei

Een WAW is natuurlijk een schitterende velomobiel, maar of'ie ook echt zo praktisch is voor ww-verkeer... Een Quest, Strada of Mango heeft volgens mij toch echt meer ruimte om wat schone kleding en eten en drinken mee te kunnen nemen. En inderdaad, laat de beste man eerst eens een proefrit maken en dan beslissen, dat heb ik ook gedaan.... (niet :$ )

Groetjes, Robert-Jan a.k.a. Questeritus

Anoniem zei

Een WAW kun je prima gebruiken voor woonwerkverkeer.
Ik gebruik mijn WAW er al 3 jaar voor.
De ruimte in de WAW is voldoende voor een set schone kleren, schoenen,lunch en dan heb ik nog ruimte over. Je kunt ook een deksel in de neus krijgen en dan kan je daar ook nog bagage in kwijt.
Groeten Remco

stradaatje zei

Tuurlijk is de WAW ook prima te gebruiken voor woon/werkverkeer, ik heb toch nergens beweerd dat dat niet zo is. Wél heb ik de man erop gewezen dat de WAW bvb geen achtervering heeft en dat dat wel degelijk invloed heeft op het rijgedrag bij slecht wegdek (iets waar de brave man nog niet bij had stilgestaan).

Ik vind het niet echt verstandig om je als leek maar op 1 model/type te concentreren, tenslotte is een velomobiel niet echt goedkoop in aanschaf en kun je volgens mij beter eerst verschillende modellen uitproberen vooraleer tot aankoop over te gaan. Dat geldt volgens mij niet alleen voor velomobielen ;-)

Anoniem zei

Mijn reactie was een reactie op het stukje van Robert-Jan.
En ik zou ook iedereen adviseren om de verschillende fietsen uit te proberen.
Remco