skip to main |
skip to sidebar
Jaagpad vernieuwd + nieuwe achterband
De Strada heeft de afgelopen weken stilgestaan en wel om verschillende redenen. Daar zat een weekje vakantie in Budapest voor tussen, maar de hoofdreden was dat het jaagpad, dat ik voor mijn woon/werkverkeer gebruik, de afgelopen weken werd vernieuwd. Tussen Dessel en Turnhout werd de oude asfaltlaag afgeschraapt en na een nieuwe onderlaag te hebben voorzien, werd een nieuwe asfaltlaag gegoten. In de krant "Het Nieuwsblad" van vorige week stond een artikeltje dat het jaagpad tussen Dessel en Turnhout voorzien was van een nieuwe "spiegelgladde" asfaltlaag, maar vermoedelijk heeft de schrijver van dat stukje er nog niet over gefietst, want de nieuwe laag is allesbehalve spiegelglad. Volgens hetzelfde artikel zouden de werk maar liefst 500.000 euro gekost hebben, dan zijn er m.i. toch een paar 100.000 te veel. Toegegeven, de grote gaten en scheuren in het oude asfalt zijn nu inderdaad verdwenen, maar aangenaam rijden op spiegelglad asfalt is nu ook niet aan de orde. Op de stukken waar men het oude asfalt heeft laten liggen omdat die nog goed was, rij je écht stukken beter dan op het nieuwe gedeelte. Ook ligt het nieuwe asfalt merkbaar schuiner naar buiten toe. Dat is goed nieuws voor als het regent (minder kans op plassen), maar minder voor de 3-wielers onder ons omdat je voortdurend moet tegensturen. Kennelijk ben ik niet de enige die zich ergert aan de slechte staat van het nieuwe asfalt, ik heb van verschillende andere fietsers intussen al hetzelfde vernomen. Zou de Scheepvaart zelf al eens over het nieuwe asfalt gefietst hebben ?
Intussen heb ik ook een nieuwe achterband. De GEAX TATTOO LIGHT blijft met stip mijn meest favoriete achterband, maar blijkt echt niet lekbestendig te zijn. Gelukkig ben ik geen enkele keer lekgereden tijdens het fietsen zelf, maar ik heb de Strada toch een paar keer teveel met een lekke band in de garage aangetroffen. Dus maar weer iets anders geprobeerd, en dan nóg iets dikkers : de SCHWALBE SUPER MOTO . Ik schrok wel een beetje van de prijs (50 euro !) en achteraf bekeken had ik misschien beter een SCHWALBE BIG APPLE in dezelfde maat gekocht (scheelt een dik 20 euro), maar soit. In tegenstelling tot wat ik van anderen heb gelezen ging de SUPER MOTO makkelijk op de velg. Rijdt héél comfortabel en komt dicht in de buurt bij de TATTOO LIGHT. In hoeverre de band ook lekbestendig is, daar komen we vanzelf wel achter ....
2 opmerkingen:
Goedemrgen. De Schwalbe Super Moto 60 mm verkoop ik voor 40 euro, net als de Furious Fred 50 mm en straks ook de 57 mm versie. Er komen wel verzendkosten bij ! Groeten Velomobiel Garage Noord Holland. Kees van Hattem
Echt een hele vette achterband, zoals we dat in "populair" Nederlands zeggen.
Zoals je in mijn blog kunt zien, heb ik nu naast de Rans' Stratus XP ook een Carbon Thys 209 Rowingbike. En nog een trike voor de fun en het echt slechte weer.
Je bent dus niet de enige die aan het "fietsverzamelvirus" lijdt............;-)
Een reactie posten