maandag 5 september 2011

Op verplaatsing naar Dronten.

Vandaag ben ik met de Strada op -en neer geweest naar Dronten. Nee, deze keer niet gefietst, maar met de grote bus van mijn fietsenmaker die ik vandaag mocht gebruiken (hij is 's maandags gesloten). Vroeg genoeg vertrokken zodat ik al voor 07.30u op de Vliet nr 6 stond. Zo kon er meteen met de werkzaamheden begonnen worden.

 
Plenty ruimte in de grote bus ....

Hoofdzaak was dat ik weer met een lekker dikke achterband kon rijden, dus werd de achterveer wat aangepast. Kennelijk was die bij mij nogal ver uitgedraaid, dus werd die een flink stuk ingedraaid. Daarna werd de achterbrug wat aangepast en de achterderailleur bijgeregeld, want die kwam op de grootste 2 tandwielen nog steeds tegen de body. Daarna een testritje om na te gaan of alles goed stond en jawel hoor : nergens geen aanslepen meer ! 

Ik heb ook nog naar de F-LITES bandjes gekeken, maar ze blijken even "dik" te zijn als de Perfect Moirées waar ik mee rij. Volgens Theo rijden ze lekker licht en wegen ze minder dan de PM's. Dat zal zo wel zijn, maar toen ik hem vertelde dat ik nog steeds met m'n eerste set PM's nu al bijna 14.000 km rij en de lekke banden op 1 hand kan tellen, keek hij toch verbaasd ("Dat is écht uitzonderlijk !") en gaf hij ook toe dat zoiets met de F-LITES absoluut niet haalbaar is. Voorlopig hou ik het dus nog even bij de PM's ;-)

Om mijn remmen fatsoenlijk bij te kunnen regelen, heeft Theo nog even een steeksleuteltje 10 afgeslepen zodat ik nu eindelijk toch die 2 extra moertjes kan gebruiken om de standaard moertjes vast te kunnen zetten. De rubber ringetjes zijn nu dus ook verdwenen. 

Een klein anderhalf uurtje heeft Theo aan de Strada gewerkt en toen kon ik weer naar huis vertrekken. De Strada rijdt inmiddels weer als nieuw en ik verbaas me elke keer weer over hoe lekker licht de GEAX TATTOO LIGHT loopt, heerlijk gewoon !

Geen opmerkingen: