maandag 15 augustus 2011

Toertocht Provincie Antwerpen + exit SCHWALBE KOJAK

Vandaag werd een toerrit van de Gentse Liggers gereden met vertrek in de buurt van Meerhout. Ik moest vandaag niet werken dus had ik al aangekondigd dat ik mee zou rijden. Vanmorgen rond 08.20u vertrokken en via het jaagpad richting knooppunt 45 gereden, waar ik iets voor 10.00u aankwam. Verschillende velomobielen en een paar open liggers, in totaal vertrokken we met z'n 9-en voor een tocht van 70 km. In Lommel werd een middagstop gehouden waar de innerlijke mens werd versterkt. Niet lang nadat we daar waren vertrokken, sloten nog 2 liggers uit het Limburgse aan die de tocht nog mee uitreden tot aan de aankomst. Het tempo lag voor een toertocht redelijk hoog (er werd ong. voortdurend tussen de 25 en de 27 km/u gefietst), maar het was zalig weer en het hoeft niet altijd persé aan 20 km/u gemiddeld te zijn ;-). Ook was het voor mij een aangename tocht omdat meer dan de helft op onbekend terrein was. Naais ! Toen ik omstreeks 17.25u thuis aankwam, stonden er 165 km op de teller, voldoende voor vandaag.

De SCHWALBE KOJAK achterband heb ik inmiddels weer van de Strada af gehaald. Ik vond de band allesbehalve lekker rijden, hoewel ik dat heel vreemd vind, want op mijn Stratus XP rijden die banden zálig. Misschien ligt het aan de velg of ergens anders aan, in elk geval : weg ermee. Ik had gisteravond een SCHWALBE SAMMY SLICK gemonteerd en daar heb ik vandaag de toertocht mee gereden. Dat rijdt niet zo lekker als de GEAX TATTOO LIGHT, maar toch stukken beter dan de KOJAK. De band is ook iets breder dan de KOJAK en loopt maar heel af en toe aan, dus blijft-ie erop liggen tot de Strada in Dronten is geweest.

Fotoos van de tocht vind je hier

2 opmerkingen:

Maarten zei

Welke variant van de Kojak gebruikte je, de 35 of de 50 mm? Ik heb de 50 mm op m'n Quest, en dat bevalt me prima.

stradaatje zei

Ik had ook de 50mm geprobeerd. Zoals ik al schreef : vergeleken met de GEAX TATTOO LIGHT reed die onder de Strada écht niet lekker.

Ik heb dezelfde KOJAK's op mijn Stratus XP liggen en die rijdt daar zalig op. Ik begrijp het niet goed ....