donderdag 30 juni 2011

Zomerband en voorbereiding ijsbollentocht

Ik was al bijna vergeten dat ik al een tijdje een GEAX Tattoo Light band heb liggen als zomerband. Vandaag kwam ik die tegen in het fietshok en heb ik hem maar meteen gemonteerd. Het gewichtsverschil tussen de Perfect Moirée en de GEAX is al duidelijk merkbaar in de hand, ik twijfel er niet aan dat je dat ook al rijdend zult kunnen merken. Uiteraard blijkt er een flik stuk méér lucht in de GEAX te gaan, zodat ik mijn handpompje in de Strada maar heb vervangen door de voetpomp die bij levering was bijgeleverd. Probleem is alleen dat rammelvrij in de Strada te monteren, dat wordt nog even zoeken. 
De GEAX zelf heb ik maar tot 4,2 bar opgepompt, ik ben ervan op de hoogte dat de band niet zo sterk is en kan springen bij overdruk, dus vandaar .... De extra binnenband voor achteraan heb ik ook maar vervangen, want die ging maar tot breedte 2.20. Hopelijk heb ik die niet te vlug nodig !


Een knoért van een band, héérlijk !


Nu zondag wordt de eerste Ijsbollentocht gereden. Omdat bij de meeste toertochten die ik in het verleden reed met de Gentse en Limburgse Liggers er meestal speciaal voor mij langs een ijsboerderij werd gereden, had ik beloofd van zelf eens een ijsbollentocht uit te stippelen. Belfote maakt schuld, zodat nu zondag wordt er om 13.00u vertrokken bij de Ijshoren in Arendonk voor een recreatieve tocht van ongeveer 70 km. Halverwege zal er worden gestopt bij de Ijssloeber in Tielen, zodat iedereen de kans krijgt om eens vers handgeschept ijs te vergelijken ;-). 
Ik heb de tocht ook aangekondigd op de kalender van Ligfiets.net , maar daarop is nog geen respons op gekomen, eens benieuwd hoeveel liggers er zondag as. zullen opdagen. 

De route is al uitgestippeld en verkend, alleen zijn ze natuurlijk uitgerekend begin deze week het jaagpad beginnen op te breken aan de nieuwe brug in Arendonk. Grrr ! Morgennamiddag nog eens tot aan de werken fietsen en kijken of er door te komen is, anders zal er een alternatiefje gezocht moeten worden. 

Geen opmerkingen: