Na enkele weken van schakel-ellende is het nu weer aangenaam rijden in de Strada. Afgelopen donderdag werd een SRAM derailleur geïnstalleerd. De cassette blijkt -gelukkig- compatibel, daar moesten we dus niks aan veranderen.
Het is toch de X9 en niet de XO geworden. Die laatste is wel mooier en lichter, maar kost méér dan het dubbel en aangezien die toch "verstopt" zit, vond ik dat de meerprijs niet echt waard. Nu kunnen we er weer een paar jaartjes tegen ;-)
Draagvlak voor meer doden?
1 dag geleden
2 opmerkingen:
De X0 heeft een twee keer zo sterke veer. Die houdt de ketting beter strak. Dit is in Nederland niet zo van belang. Het is vooral in de bergen en heuvels heel praktisch. Met de X9 kun je alleen de eerste twee versnellingen op het voorste kleine blad gebruiken. Daarna moet je naar het middenblad schakelen.
Met de XO kun je 5 tot 6 versnellingen gebruiken voordat je naar het middenblad moet schakelen.
Bij veel klimmen en dalen is dat heel prettig.
Groeten,
Wim
Tiens, dat wist ik niet. Ik veronderstel dat de veren niet vervangbaar zijn in de SRAM derailleurs :-p
Nu gebruik ik mijn kleinste blad vooraan heel zelden, dus zo'n groot probleem zal het niet worden, denk ik ....
Een reactie posten