dinsdag 4 november 2014

Race spiegeltjes

Ik had het voor het eerst gezien op de Strada DF toen die eerder dit jaar werd voorgesteld in Peer : het Zéfal Spin spiegeltje. Vond ik een knap ding op de DF, en zag er ook gewoon snel uit. Wat rondgezocht op het internet, afgelopen vrijdag besteld en vandaag werden ze geleverd.

Montage bleek een fluitje van een cent en zó ziet het er nu uit : 


Flink wat kleiner dan de originele ronde spiegeltjes, dus ik ben eens benieuwd of ze in praktijk zullen meevallen. Het afstellen gaat iets minder makkelijk dan de originele spiegels, omdat ze met een boutje en moertje vastgezet worden. Maar eens ze goed staan, zullen ze wss ook wel blijven goed staan. 

En ze zién er gewoon een paar km/u sneller uit ;-)

10 opmerkingen:

Wilco Pompert zei

Zien er inderdaad strak uit!

Wim Schermer zei

Ziet er goed uit Erwin. Ben benieuwd hoe ze je zullen bevallen. Dat ze lastiger in te stellen zijn is alleen maar een voordeel. Ik gebruik 2 standaard B&M spiegeltjes maar zie vaak dat ze ongewild versteld zijn.
Rij je met de racekap op dan is het even een gedoe om ze weer goed te zetten.
Groeten,
Wim

Belle zei

Het ziet er stoer uit!

stradaatje zei

Erwin ???

Afijn, vandaag een kort ritje gemaakt. Het zicht is even wennen (smalle streep vs rond), maar het went snel. Ik heb ook niet de indruk dat er minder overzicht door heb. En zoals je al schrijft : de standaard B&M spiegeltjes zijn bij de geringste aanraking versteld, daar heb je bij deze Zéfals geen last van.

Wim zei

Ik heb ook de standaard ronde spiegeltjes en ik ben verbaasd dat ze bij jullie blijkbaar 'spontaan' versteld zijn. Daar heb ik echt nog nooit last van gehad.

Ik gooi zelfs dagelijks op mijn werk een motorhoes over mijn fiets en die ruk ik er ook niet echt voorzichtig weer vanaf. En zelfs dan raken de spiegels niet versteld. Hoe doen jullie dat dan?

stradaatje zei

Ik weet niet of het komt doordat de spiegels van de spiegelarmpjes verwijderd werden om ze rood te spuiten, maar bij de misnten aanraking van het dekje moet ik ze bijregelen. En kennlijk niet alleen bij mij, bij anderen is het kennelijk ook zo.

Nu de Zéfal spiegeltjes erop zitten, heb ik dat "probleem" niet meer ....

Casper zei

en waar heb je ze gekocht? ik ben er ook naar op zoek, maar kon deze nergens vinden.

stradaatje zei

Ik heb ze besteld bij Fiets-onderdelen-online.nl, daar zijn ze het goedkoopst. Je kan ze ook bij Intercitybike.nl bestellen, daar hebben ze die ook.

Anoniem zei

En hoe monteer je ze?

stradaatje zei

Gewoon met een boutje langs onderen in de bestaande gaatjes van de body ....