vrijdag 11 oktober 2013

.... of toch maar niet ?


Mijn persoonlijke ervaringen met het Versatile dakje vallen niet zo positief uit als ik gedacht (verwacht?) had. 

Ik kon niet onder het plastic ruitje heen kijken, maar moest er doorheen kijken. Onderdoor kijken ging niet omdat er kwasi geen ruimte is tussen de onderkant van het ruitje en de rand van de velomobiel. Jan E. zal waarschijnlijk anders en dieper in zijn velomobiel zitten, bij hem lukt het wél.
Doorheen het ruitje kijken is bij temperatuurverschillen geen optie (aandamping). Maar ook bij regen is het kwasi onmogelijk om er nog (verantwoord) doorheen te kijken.

Ook heb ik nog een opening tussen het ruitje en het instapgat vooraan (in lengterichting), waar bij regen water naar binnenvalt. Dat is eigen aan de constructie (het is ook voor een Versatile gemaakt, niet voor een Quest of Mango). Dat maakt echter wel dat je het dakje bij regen samen met het dekje moét gebruiken om echt droog te blijven. Heb die combinatie één keer geprobeerd, maar dat werd toch niet echt als aangenaam ervaren.

Het zal dus -voorlopig ?- (z)onder dak blijven. Voor die paar keer per jaar dat het écht regent dat het giet, zal ik wel proberen ergens te schuilen. Of gewoon 'n keertje nat worden, daar gaat een mens ook niet van dood ;-)

3 opmerkingen:

Bicky zei

Gisteren moest ik een uur 15min door de gietende regen, onder de sinner racekap blijf je relatief droog en was ik blij dat ik deze ophad.
De ideale oplossing? neen, ik was ook beetje nat omdat je ook niet door het vizier kan kijken door damp en regen en dit dus op een kiertje moet openstaan.

Unknown zei

ik wil het dakje wel van je overnemen als je er vanaf wilt ik hoor het wel

stradaatje zei

Erik, het dakje is al terug naar de eigenaar, maar die moet het niet hebben. Stuur even een mail met je mail-adres, dan stuur ik je het mailadres van Jan E. wel even door.