woensdag 5 oktober 2011

Lekke band nr 4,5

Vanwege het prachtige nazomerweer van de afgelopen weken heeft de Strada zo goed als stilgestaan, fietsen in de zon is toch nét iets leuker op een open fiets dan in een velomobiel. Maar voor het woon/werkverkeer blijft de Strada uiteraard in gebruik. Zo kwam ik gistermiddag aan op het werk en zag ik na een paar uur dat de linkervoorband plat stond. Niet getreurd, ik heb altijd een reservebinnenbandje en plakkers bij, dus dat is zo gefikst. De lekke binnenband eruit gehaald en na wat speurwerk een verduurde plek aan de binnenkant gevonden (in de buitenband was niks te vinden). Gelukkig had ik nog een grote plakker die er mooi overheen ging, dus dat zou zo klaar zijn. Bandje terug gemonteerd, oppompen met de compressor en .... Pfwieieiet ! Hij liep meteen weer leeg. Binnenbandje er opnieuw uit, het pas geplakte lek bleek het niet te zijn, maar wel het rubber rondom het ventiel zelf. Dat bleek zodanig verduurd te zijn, dat je het ventiel er zo uit kon trekken ! Nou moe, zó lang zat dat binnenbandje er nu toch ook weer niet in ?! Nou ja, niet getreurd, ik heb altijd een extra binnenband aan de wielkasten van de Strada zitten. Doosje 1 er onderuit gehaald, maar mis : dat was een 26" binnenband. Dan maar doosje 2, maar ook die bleek mis : alwéér een 26" binnenband -en dan eentje die veels te smal is voor de huidige 58mm achterband ! Shit man, hoe kan dat nou weer ???
Gelukkig is mijn werk niet zo ver van thuis en daar had ik nog een splinternieuw binnenbandje liggen (het laatste alweer, zo bleek). Maar meteen naar de fietsenmaker gebeld om er bij te bestellen. Dus ook al had ik een lekke band, die is dus niet veroorzaakt door de buitenband, vandaar is het dus ook geen échte lekke band en telt die maar als nr 4,5. Op naar de 15.000 km !

Geen opmerkingen: