dinsdag 2 augustus 2011

BK Ligfietsen Hulshout

Afgelopen zondag werd in het Hulshout het Belgisch Kampioenschap Ligfietsen gereden, een prima gelegenheid om nog eens wat mensen terug te zien en om een wat langere fietstocht te maken. 

Ik had zondagmorgen nog vlugvlug een Wim Schermer windschermpje-wannabe gemaakt en dat op de Strada gemonteerd (wannabe omdat ik niet voldoende lexan meer in huis had om de exacte maten over te nemen). Maar ik wilde het eens uittesten. Niet zozeer voor de snelheidswinst (alhoewel dat leuk is meegenomen), maar vooral hoe het met de luchtstroom zit. Ik rij vrij vaak over het jaagpad en dat is 's morgens en 's avonds vergeven van wolken kleine vliegjes die net op gezichtshogen zweven, allesbehalve aangenaam om doorheen te fietsen. Met het schermpje is hopelijk dat probleem opgelost.

Onderweg naar Hulshout werd ik 2 keer aangenaam verraast : op de N19 van Kasterlee naar Geel-Tenaard werd eindelijk het fietspad vernieuwd en voorzien van een nieuwe asfaltlaag; ook het jaagpad vanaf Geel-Tenaard richting Herentals werd opnieuw geasfalteerd (althans tot net voorbij de jachthaven van Herentals) en kon je zalig doorrijden ! Ik heb toen ook kunnen vaststellen dat het windscherm idd. een kleine snelheidswinst oplevert. Niet zo spectaculair als Wim Schermer beweert (althans toch niet bij mij), maar dat kan natuurlijk ook aan de afmetingen ervan liggen. De volgende dagen het schermpje nog eens testen als vliegjessplitter en dan mag het van mij blijven zitten ;-)

In Hulshout weer wat bekende gezichten gezien en wat bijgekletst. Uiteraard ook nog wat geholpen en tussendoor wat fotoos gemaakt. RTV was ook dit jaar weer aanwezig (het zal komkommertijd zijn zekerst ?) en heeft er zondagavond een korte reportage van uitgezonden. 

Fotoos van het BK vind je hier

2 opmerkingen:

Michael zei

mooie foto's

Teun Geeroms zei

idd mooie fotos, merci voor te helpen en het was idd plezant om (j)u(llie) nog eens terug te zien!