vrijdag 27 augustus 2010

Nieuwe fietshelm

Het heeft flink wat voeten in de aarde gehad, maar uiteindelijk is het me dan toch gelukt van de fietshelm te kopen die ik een hele tijd geleden had "ontdekt". Het Amerikaanse merk Nutcase maakt al een paar jaar helmen met grappige prints. Idee hierachter is dat als mensen een helm grappig of mooi vinden, ze ook vlugger geneigd zullen zijn om een fietshelm te dragen. Het merk heeft ook verdelers in Europa, maar niet alle modellen en alle prints zijn hier verkrijgbaar. Ik had al meteen mijn zinnen gezet op het model Watermelon, maar dat was hier natuurlijk niet leverbaar. Online bestellen in Amerika kon wel, maar mocht niet, omdat Nutcase de verzending buiten de Verenigde Staten ervan verbood. Tot ik 2 weken geleden een mailtje kreeg van de Belgische verdeler, met de mededeling dat er nieuwe modellen leverbaar waren, waaronder de Watermelon. Yesss ! Er metéén 1 besteld en vandaag mocht ik hem gaan ophalen. Solide en degelijk gebouwd, en een lekker speciale print, zal wel lekker opvallen als ik hem draag in de Strada. 

Het is hoofdzakelijk de bedoeling van de helm te dragen voor woon/werkverkeer, al zal dat in de zomer niet meteen haalbaar zijn omdat de helm dan te warm zal zijn. Langs de andere kant is het nu ook weer niet zo'n grote afstand, we zien wel. Vanaf morgen draag ik dus een watermeloen op m'n hoofd van en naar het werk !


Nieuw hellempie ....

4 opmerkingen:

Corn-Dolly zei

En nu je fiets nog pimpen met blaadjes, ranken en nog wat watermeloenen. Zoek de rijder. ;-)

Marc zei

ziet er fantastisch uit! :-D

Teun Geeroms zei

mooie helm! al denk ik dat de fiets zélf nog meer aandacht trekt :-p

bluecoyote zei

I love the helmet! That is so "kitch" and so very appropriate.