woensdag 11 november 2015

1e Toertocht LIA

Wat vroeger allemaal onder de noemer "Gentseliggers" viel, is tegenwoordig onderverdeeld in splintergroepen zoals WOL (West -en Oostvlaamse Liggers), LILI (Limburgse Liggers) en sinds kort ook LIA (Liggers Antwerpen). Die organiseerden vandaag hun eerste toertocht met als vertrekplaats Lier.
Aangezien ik al lang geen toertocht meer had gereden en het ook al enkele jaren geleden was dat ik nog in de omgeving van Lier had gefietst, was ik vandaag ook present. Afspraak was aan de voet van de Zimmertoren in Lier, een herkenbaarder punt is nauwelijks denkbaar ;-)

Zeker niet de kortste weg naar Lier genomen maar wel de makkelijkste : die langs het kanaal. Rond 10.30u kwam ik in Lier aan en daar stond al een flinke hoop ligfietsen bij elkaar. Veel bekende gezichten, maar ook nieuwe en dat is altijd leuk. In totaal iets van een 25+ deelnemers, dat is écht een grote groep ! Het centrum van Lier blijkt minder fietsvriendelijk te zijn dan ik me voorstelde (auto's mogelijk kennelijk overal rijden), maar eenmaal het centrum uit was het aangenaam fietsen. De route was 45km lang met een tussenstop halverwege en hoewel het de hele dag dreigde te gaan regenen, hielden we het droog.


Rond 15.00u was de hele bende terug aan de Zimmertoren. Diegenen die wilden konden nog iets gaan drinken, anderen (waaronder ikzelf) keerden vrij snel huiswaarts, want het weer was er niet naar om lang stil te blijven staan. Voor 18.00u was ik terug thuis met net geen 200km op de teller.

Geen opmerkingen: