vrijdag 3 juli 2015

2e Ligfietsvakantie

Net zoals afgelopen jaar ben ik samen met dezelfde 3 Limburgse Liggers met de Strada op vakantie geweest. Deden we afgelopen jaar nog gemiddeld 150km/dag, dit jaar was dat maar 100km, omdat Eddy geen Quest meer heeft (die heeft hij intussen ingeruild voor een e-trike). Overnachten deden we opnieuw bij VODF, dus lekker geen gesleur met bed -en wasgoed :-)

Ik had me voorgenomen om deze keer geen overbodige spullen mee te nemen en dat is vrij aardig gelukt. Lange broek kon zowieso thuisblijven, de sandalen werden door teenslippers vervangen en voor de rest maar 1 extra van alles (alhoewel dat bij deze temperaturen ook overbodig bleek, omdat wat je 's avonds waste, al na een uurtje droog was).

Overnachten deden we op de volgende plaatsen : Groeningen - Aalten - Tubbergen - Wichmond - Mill. Mark ha de routes er naartoe uitgestippeld en Ivo had de overnachtingen geregeld. Heel uiteenlopende overnachtingsplaatsen gehad, maar allemaal leuke en vriendelijke mensen.

Het was een tropische week, echt niet normaal. Zelf kan ik er goed tegen, Eddy en Mark ook, maar Ivo heeft een paar keer echt op z'n tandvlees gezeten. De voorlaatste dag kreeg Ivo nog telefoon dat er thuis wat mis was, zodat hij vanmorgen meteen naar huis is gereden. Dat maakte dat we maar met z'n 3-en op het eindpunt aankwamen (opnieuw Kaulille). Van daaruit moest ik nog naar huis. Daar stond ik om 17.30u op de oprit met 180km op de dagteller. Méér dan zat bij deze hitte !

Hier nog enkele fotoos van onderweg :


Britisher Ehrenfriedhof - Kleef


Fotograaf Eddy


Poortwachter Eddy


Infoboom - Laren


Ergens onderweg ....


Boerenfriet !


Jachthaven - Grave


Totaalafstand

Geen opmerkingen: