maandag 2 augustus 2010

Belgisch Kampioenschap in Hulshout

Gisteren werd het Belgisch Kampioenschap op de wielerpiste in Hulshout gereden. Omdat ik pas 's avonds moest gaan werken en ik nog eens een wat langere afstand met de Strada wilde fietsen dan m'n gewone woon/werkverkeer, ben ik nog eens naar Hulshout gefietst. Omdat de km-stand tegen de 6000 liep, eerst de ketting nog schoongemaakt en opnieuw ingesmeerd. De bandendruk ook nog eens nagekeken en dat bleek niet overbodig te zijn : alledrie de banden hadden nét geen 3 bar druk meer. Na die ook bijgepompt te hebben, ben ik vertrokken en kon ik al meteen het verschil merken : het fietsen ging ietsjes harder, maar ook ietsjes luider. Afijn, er was wel wat wind, maar een lekker zonnetje met af en toe een wolkje, wat het fietsen best aangenaam maakte.

Het was een aangename verrassing om te kunnen vaststellen dat het jaagpad tussen Geel ten Aard en Olen eindelijk was vervangen. Daar stonden al jaren waarschuwingsbordjes dat het wegdek slecht was (alsof je dat niet zou merken als je daar met je fiets overheen reed ....), maar nu zijn de verstevigingen van de kanaaldijk over dit traject voltooid en werd meteen een nieuwe laag asfalt gegoten. Héérlijk !





 Lag het jaagpad er maar overal zo mooi bij ....


Ik was ruim op tijd in Hulshout, waar de deelnemers één voor één toestroomden. Het deed goed om nog eens enkele bekende gezichten terug te zien. Naar Belgische gewoonte werd er weer flink wat later gestart dan gepland. Omdat ik nog moest gaan werken, kon ik niet tot het einde kon blijven -ik heb de pannekoeken dus alweer gemist :-(


Enkele fotoos vind je hier

Geen opmerkingen: