Nu de vrieskou zo goed als verdwenen is, wordt het hoog tijd om de zomerbanden weer boven te halen. Ik had voor achterop nog een GEAX TATTOO LIGHT liggen waar heb ik goeie herinneringen aan heb kwa rolweerstand. Kwa lekbestendigheid is dat wat minder, maar ik had een tijdje geleden ook nog de befaamde MICHELIN PROTEC MAX binnenband gekocht. De combinatie van deze twee maakt toch dat ik ze beiden met een gerust hart monteer (ahum).
De SCHWALBE BIG BEN die ik vandaag heb verwijderd, blijkt op een dikke 1600 km alle oneffenheden waarvoor ik hem had gekocht (de kleine piramides), versleten te hebben. De band rolt voor 99% op de middenste ribbel, die voelt nu echt glad aan. Kennelijk reed ik dus al een tijdje op een gewone BIG APPLE ;-). De grip van de BIG BEN is wel nét iets beter op bevroren ondergrond, maar als je die na pakweg een 1500km al kwijt bent, kun je je afvragen waarom je deze band zou kopen ....
Verder werd de ketting nog eens schoongemaakt, evenals de contactpunten van de claxon (die maakt de laatste tijd niet meer zoveel herrie als vroeger). Ook meteen wat zand uit de wielkasten verwijderd, al zal dat met dit natte weer niet zoveel uithalen. Laat de zon maar komen !
DF 282
2 dagen geleden
2 opmerkingen:
Als je maar 1500 km of zo per winter rijd dan hoeft dat geen probleem te zijn. Tegen de tijd dat het weer dooit zijn de pyramides eraf gesleten.
Mochten de pyramides voor extra weerstand zorgen dan is dat juist mooi.
Ja, dat klopt. Maar langs de andere kant koop je toch geen buitenband die na 1500 km al z'n profiel kwijt is ???
Een reactie posten