tag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post3975503188251829848..comments2022-03-26T12:20:23.029+01:00Comments on Strada 3: Proefrit in DrontenUnknownnoreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-32185913891407954682016-11-07T12:21:45.738+01:002016-11-07T12:21:45.738+01:00@Willem : De DF heb ik wel geprobeerd, maar die vi...@Willem : De DF heb ik wel geprobeerd, maar die viel om twee redenen af : herrie en te beperkte bandenkeuze (wel open wielkasten, maar er passen geen 50mm banden in). Race/tourkappen zijn er van verchillende producenten, maar daar ben ik zowieso geen voorstander van (anders had ik er op mijn Strada ook al lang eentje gehad). <br /><br />@CV : geen idee kwa binnenbeenlengte of schoenmaat, maar het zijn vooral lange/grote mensen die met hun knieën in de probemen komen in de huidige QV. Jan en ik hebben allebei maatje 45 van schoenmaat ....stradaatjehttps://www.blogger.com/profile/00478137009326198037noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-3600043243187956462016-11-07T04:46:24.816+01:002016-11-07T04:46:24.816+01:00Wat voor binnenbeenlengte hebben de mensen die pro...Wat voor binnenbeenlengte hebben de mensen die problemen hebben met de top? En wat voor schoenmaat bij diegenen die last hebben met het voetengat?CVnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-40592920958602971722016-11-06T16:18:48.773+01:002016-11-06T16:18:48.773+01:00Jammer dat je de DF niet hebt geprobeert, maakt oo...Jammer dat je de DF niet hebt geprobeert, maakt ook herrie, een meter voor je neus zicht, accelereert supersnel, hogere snelheid, goede drive ability, bij hetzelfde vermogen en open voorwielen bovendien een perfecte allwheather-race/tourkap.Willemhttps://www.blogger.com/profile/09100450705979946672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-59920852126869314722016-11-06T15:44:16.432+01:002016-11-06T15:44:16.432+01:00Bedankt voor de duidelijke en objectieve beschrij...Bedankt voor de duidelijke en objectieve beschrijving van de proefrit! Ik was vooral benieuwd naar de ervaringen van het rijden met de vaste kap, ik vond het een prima fiets om te rijden, maar dat was de rood-witte met gewone smurfenmuts.<br />Het is voor mij iets te bewerkelijk om nog eens naar Dronten te reizen enkel om te rijden met kap, dus jullie ervaringen stel ik zeer op prijs!<br />Het snelheidsverschil merkte ik al gelijk tijdens mijn eigen proefrit, zonder meer sneller dan de Strada, dat is dan mooi meegenomen! Hoofdreden voor aanschaf van een QV was voor mij de toegenomen stabiliteit, dat het ontwerp daarnaast ook nog schitterend is, is natuurlijk een voordeel!<br />Zoals ik er nu over denk zal mijn QV geleverd worden met kap, mocht dat absoluut niet bevallen dan kan er altijd nog een extra normale muts bijbesteld worden, die is op een paar minuten te wisselen.<br /><br />Groeten, Adri.De Bobsleehttps://www.blogger.com/profile/17796430367606320039noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-16682653984725685072016-11-06T13:18:40.179+01:002016-11-06T13:18:40.179+01:00Mijn idee was ook dat de QV niet de snelheid van e...Mijn idee was ook dat de QV niet de snelheid van een carbon Quest zou kunnen benaderen. Echter, op het Velomobil Forum lees ik andere ervaringen en ook Jan van Steeg kon geen snelheidsverschil met zijn carbon Quest (Greenguards) merken tov de QV (Shredda's). Ik heb Allert hier naar gevraagd en zijn verklaring is als volgt. Bij snelheden rond de 40 km per uur bestaat een groot deel van de weerstand uit rolweerstand, dat maakt niet zoveel verschil tussen Q en QV. Wat betreft luchtweerstand bij deze snelheden is het belangrijkste dat er niet te grote verstoringen zijn. De grootste verstoringen zijn open wielkasten (Strada en in iets mindere mate DF, het mangat (m/v), de wielkasten en de binnenkomende lucht door voetengaten of neus. De vorm van de Quest zal wel iets beter zijn dan de QV, maar het voordeel is te gering voor grote snelheidsverschillen. Velomobiel heeft ook een test gedaan met vermogensmeter tussen Quest (Shredda's, Almotion) en QV (Shredda's), waarbij het verschil in vermogen verwaarloosbaar was. Er komen steeds meer ervaringen van mensen met een QV en dan wordt het beeld steeds duidelijker. Het lijkt er toch sterk op dat de QV echt sneller is dan de Strada en niet of nauwelijks onderdoet voor een carbon Quest.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-13269455710583180532016-11-06T13:05:26.093+01:002016-11-06T13:05:26.093+01:00@Tom : op de site van Intercitybike.nl@Tom : op de site van Intercitybike.nlstradaatjehttps://www.blogger.com/profile/00478137009326198037noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-20755837250947206332016-11-06T12:10:47.033+01:002016-11-06T12:10:47.033+01:00Waar kan ik dat filmpje vinden. Ik kan het niet vi...Waar kan ik dat filmpje vinden. Ik kan het niet vinden.<br /><br />Tom HospesTomhttps://www.blogger.com/profile/12679544958710778641noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-54999411520535500632016-11-06T06:43:42.339+01:002016-11-06T06:43:42.339+01:00Blijft leuk, over Velomobielen nadenken en een dui...Blijft leuk, over Velomobielen nadenken en een duidelijke, niet alleen jubelende, gebruikservaring te lezen. Opvallend vind ik het idee dat de QV even snel zou moeten zijn als de Quest, dat lijkt me onwaarschijnlijk óf ruimte voor verbetering van de Quest. Ik geloof wél direct dat rationeel gezien het snelheidsverschil klein zal zijn. <br /><br />Het onderscheidende voordeel van 4 wielen is voor mij toch wel de verwachtingen dat een QV veel minder snel zal uitbreken achter. Dat gebeurt niet vaak bij de driewielers, maar 1 keer kan al bijzonder vervelende gevolgen hebben en in mijn 8 jaar 3-wieler ervaring heb ik zeker 4 keer ongewenst dwars gestaan, waarbij ik 1 keer omviel, 1 keer een hekje raakte, 2 x alleen schrikken. Daarbij heb ik op schuin aflopende weggetjes continue het gevoel dat het risico op wegglijden achter groot is, vooral natuurlijk in echte omstandigheden: bij hobbelig en/of glad/nat wegdek en de nog niet perfecte dempers achter.<br /><br />Rationeel gezien vind ik de QV een prachtige nieuwkomer voor als je toe bent aan een nieuwe Velomobiel. Ik ben benieuwd naar het vervolg en de DF 4 wieler, waarvan gisteren het eerste filmpje van een rijdende verscheen (kanaal van Daniel Fenn).<br /><br />Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/15783791164418878964noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-86005475498575243112016-11-06T00:41:36.735+01:002016-11-06T00:41:36.735+01:00Ik ken nog mensen die zitten te wachten op die ver...Ik ken nog mensen die zitten te wachten op die verhoogde top, maar afgaande op wat ik vandaag in Dronten heb gehoord, zal dat nog niet voor zo meteen zijn ....<br /><br />Jan en ik vinden de QV allebei bloedmooi vormgegeven (zeker met die afdakmuts), maar hadden na de proefrit ermee allebei iets van : tja, dat rijdt niet slecht, maar .... Onze huidige velombielen rijden ook niet slecht. Dus waarom een QV ? Voor de extra bagageruimte ? Hebben we geen van beide nodig. Bochtenstabiliteit ? Ontegensprekelijk, maar dat is voor geen van ons beiden ooit een issue geweest met onze 3-wielers. Snelheid ? Tja, mss iets sneller dan een Strada maar volgens ons zeker niet sneller dan een (carbon) Quest. Dus tja, waarom dan toch .... ? Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar zoals ik al schreef : we gaan hem nog eens wat uitgebreider testen, dus wie weet .... stradaatjehttps://www.blogger.com/profile/00478137009326198037noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-6564193755095039565.post-71627669281578913842016-11-05T21:43:45.528+01:002016-11-05T21:43:45.528+01:00Interessant. Zodra de QV met verhoogde top voor la...Interessant. Zodra de QV met verhoogde top voor lange mensen beschikbaar is ga ik deze uitgebreid testen. Ik sta onder voorbehoud op de orderlijst. Mijn lichte carbon Quest loopt erg goed, maar als ik niet of nauwelijks snelheid inlever lijkt de QV meer voor- dan nadelen te hebben.Piethttps://www.blogger.com/profile/01925372370676546301noreply@blogger.com